2012. március 12., hétfő

Mit ültethetünk a kertbe?

Az idén egy kb. 16 m* 5 méteres helyet ástunk fel konyhakertnek.
Ezen a helyen kb 20 ágyást terveztem, melyek 1,5 m szélesek, egyik oldat 2m másik oldalt 2,5 m hosszúak.
Figyelembe vettem, hogy mit mivel együtt jó ültetni,  ketté osztottam az ágyásokat, így egy ágyásba két zöldségféle fog kerülni.
Mit ültetek? Nézzük az egyik oldalt, ahogy egymás mellé kerülnek:

  1. vörös hagyma
  2. korai cukor petrezselyem
  3. Debreceni korai velő borsó
  4. Fertődi vörös répa
  5. Lugas Fi paradicsom
  6. Amsterdami sárgarépa
  7. Marmande paradicsom
  8. Tétényi rubin hagyma
  9. Paprika, kápia és zöld
  10. Mák
  11. Cukkini
  12. Nagydobosi sütőtök
  13. Padlizsán
A másik oldal:

  1. Matador spenót
  2. Korai hónapos retek
  3. Tépő saláta
  4. Lila hagyma
  5. Campo répa
  6. Mohikán F1 uborka elrakni
  7. Debreceni világos zöld borsó
  8. Gömbcékla, bíborgömb
  9. Rajnai törpe borsó
  10. Zsuzsi borsó
  11. Uborka
  12. koktél paradicsom(kapott magból)
  13. Sárgadinnye muskotáéy
  14. Görög dinnye sugar baby
Ez lenne a lista:)

Első lépésként összeírtam mit szeretnénk enni, mit lenne jó elrakni őszre, télire, mire a legalkalmasabb a föld.
Ősszel megtrágyáztuk a földet, nem sok trágyát kaptunk de vagy 30 zsákkal biztos, azt beleástuk. 
A múlt héten egy kicsit nagyobb mennyiségű nem teljesen érett trágyát kaptunk, 1 évest, azt is beleástuk, ássuk.
Állítólag azért érdemes felásni tavasszal is, mert én ezidáig ezt nem hallottam:) mert az állatvilágot nem zavarjuk meg így annyira , és a földnek sem kell megszoknia új helyét, hogy a fenti le kerül, a lenti meg fel. Úgyhogy az idén így csináltuk, kivéve a kert két végét, mert azt most tavasszal ástam fel, meg hosszabítva ezzel a kertet...


Ha ügyesek voltunk télen kigondoltuk, leírtuk, lerajzoltuk, és lassan erre az időre mindent be is szereztünk:) Én már annyira vártam a tavaszt, hogy január végén felkerestem a vetőmagos boltokat és a nagy többséget be is tudtam szerezni:)De még korai volt, mert nem volt minden a boltban:)Így előfordult , hogy általam kinézett mag helyett másikat vettem meg.
Igyekeztem magyar termékeket venni...és amennyiben lehetséges nem hibrid zöldségmagokat, egyre kevesebb a hagyományos mag...
Mert a normális magokból kikelt zöldségekből, tudok majd magot kapni, a hibrid magokból nem lehet magot szerezni, mert nem lesz olyan mint az anya növény.Fő a természetesség:)Bár vettem két ilyen magot az F1 jelzésű paradicsomot, uborkát, csemege kukoricát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése