2013. május 6., hétfő

Tyúkjaink láb rühessége, és egyebek...

Itt vagyok, nem mentem messzire legfeljebb a kertbe:)

A helyzet az hogy Rosahoz hasonlóan...pihenő állásban vagyis fekvésben vagyok...a jobb bokámmal...bár én nem aerobikolni voltam csupán le akartam sétálni a lépcsőn:) Azt hiszem egyik sem jobb...
Így a jobb lábam takarékon működik..de ma már 4. naposan biciklire is ültem vele...nem önszántamból...de kocsi híján...ez a legkényelmesebb eszköz:)

A veteményesem alakul, de hogy hogy...ne is kérdezzétek:)
A lótetű barátom, már régi jó barát legalább 3 éve ismerjük egymást...és állandóan bajom van vele...most a kb. 2*5 m  uborka soromat, a céklámat, a padlizsánt, és minden magomat megette...így a kertemben egyenlőre a hagyma díszlik .... pedig a legdrágább talajfertőtlenítőt vettem ami majdnem 3000 Ft volt....ehhez nem tudok hozzá szólni...az Úr perli az ügyemet  és Ő tesz igazságot köztünk!!!

A szomszédnéni nagyon megsajnált és eszébe jutott, hogy ricinus fát szoktak ültetni a lótetű ellen..adott is pár magot....majd ősszel szedek magot róla és jövőre újra elültethetem.....kipróbálom...mindjárt elbicegek a kertbe és kigondolom, hová is vessem a magokat....

A másik fontos dolog, a tyúkocskáim...Egyik jóvágású tyúkomnak,  meszes lett a lába a tél folyamán...olvastam teát, zöldet, Jolovitot...de igazából túl macerásnak véltem, hiszen 4 gyerek mellett, nem sok időm van a tyúkoknak is külön főzni...teáztatni...
Jolovitot vettem nekik, zöldet is ettek az erdőben, most már ki nem járnak az erdőbe, de minden nap kapnak 1 vagy két kosár zöldet.....de a lába így sem javult..sőt a kakas is elkapta tőle...és elkezdett terjedni az ő lábán is...
Ekkor akadt egy ismerős, aki ígért nekem aranyos csibéket....akik egyszer talán átrepülik azt a röpke 500 km távolságot ami köztünk van...:) Szóval őt kérdeztem meg mint dísztyúk és egyáltalán tapasztalt tyúktartót mit csináljak a tyúkjaimmal...
Egyszerű és nagyszerű választ kaptam...étolajjal ecseteljem a lábukat ....ez túl egyszerűnek tűnt , semmi gyógyszer ..semmi extra...
Kedveseim a 3. kezelésen túl vagyunk, a lába szépen tisztul a tyúkomnak, egyáltalán , most már látszik a lába...az egészben a legnehezebb a kakast megfogni fájós bokával:) ha nem fáj is nehezen kapom el őkelmét....
Azt mondta még a kedves ismerős, hogy azok a tyúkok akik nem kapták el eddig, valószínű nincs erre hajlamuk és nem is fogják....meglátjuk....

Örülök ennek a megoldásnak, nem akartam gyógyszeres kezelést adni nekik....ez a módszer hatásos és természetesebb nekem is és a tyúkoknak is....

A fürjekre még várok....

2 megjegyzés:

  1. Igen ezt én is kipróbáltam sőt ezzel kezelem az ülőjüket meg gázolajjal kenem le !! Nekem be vált !!!

    VálaszTörlés
  2. Azóta nem jött elő újra? Hatásos volt a kezelés? Hány naponta kented be étolajjal? Az én kakaskám lába is meszes szerintem és valamilyen természetes gyógymódot keresek.

    VálaszTörlés